Zasady i organizacja w biznesie

 

Zakładając firmę każdy   zaczyna zupełnie z innego miejsca. Dlatego porównywanie się z kimkolwiek jest bezsensowne. Warto skupić się na rozwoju własnego biznesu, niż zastanawiać dlaczego  przysłowiowy „Kowalski” ma lepiej ode mnie. Dzisiaj słów kilka o zasadach w firmie. Czy zasady są po to, aby je łamać? 

 

Już od pierwszego dnia powinieneś w swojej firmie mieć wyszczególnione konkretne zasady panujące w firmie, nawet jeżeli pracujesz na tą chwilę sam. Dlaczego?

 

Ponieważ z doświadczenia wiem, że łamanie własnych zasad jest najgorszą z możliwych opcji. Podam Ci przykład:

Robiłam kiedyś promocję na pewne szkolenie, postanowiłam, że będę głosić o tym wszem i wobec, aby do większości dotarła informacja. Tak więc było…już jutro kończy się promocja…już za 4h koniec promocji na szkolenie…..cyk wybiła godzina 24.00 i promocja zakończyła się!

Następnego dnia już o 7.40 dostaję informacje, „ojej spóźniłam się?, a tak chciałam iść na to szkolenie, tak mi przykro, taka szkoda, cały elaborat na komunikatorze, jak to bardzo Pani zależało” Ze względu na fakt, że każdy uczestnik skorzystał z tej promocji pomyślałam, że nie będę taka zołza i wygeneruję Pani kupon rabatowy 24 godzinny, aby skorzystała  również z niższej ceny. I co? Wysyłam kupon i nagle cisza…kupon przepadł, Pani ucichła, nie odpowiadała, a potem uciekła z instagrama.

 

Czyj błąd? MÓJ i TYLKO MÓJ!

Poświęciłam czas, miałam chęci, złamałam własną zasadę, aby dogodzić klientce- absolutnie jest to błędne działanie i pisze Ci to wprost, abyś wiedział, że każdy z nas uczy się na błędach, ja także.

Zasady są po to, aby się ich trzymać, dobrym można być udzielając się charytatywnie, ale w biznesie, aby przeżyć trzeba mieć twardą dupę! Tak po prostu.

Ile ludzi, tyle kombinowania- nie dogodzisz każdemu choćbyś chciał zrobić coś ze złota (a i tak Ci powiedzą, że jest za złote, albo za bardzo świeci w oczy), nie ma szans. Każda dobrze prosperująca firma ma swoje zasady i trzyma się ich kurczowo, dlatego też odnosi sukcesy.

 

Każde działanie to jest czas, czas którego nikt Ci nie zwróci. Ludziom się wydaje, że skoro coś zajmuje dwie minutki to przecież możesz to zrobić. No tak, ale jeżeli takich osób masz 15 w ciągu dnia to z dwóch minutek ucieka już kolejne pół godziny.

 

Jeżeli masz zasady to się ich trzymaj! Łamiąc je, szkodzisz sobie!

 

To samo również dotyczy priorytetów, ponieważ są rzeczy ważne i ważniejsze, a niektórym osobom wydaje się, że siedzisz po drugiej strony ekranu i czekasz na meila typu „odpisz mi tu i teraz w tej chwili”. Niestety to tak nie działa. Jeżeli prowadzę szkolenie, nie jestem w stanie odbierać telefonu, jeżeli komuś zależy napisze.. smsa, meila.. są różne drogi komunikacji(jeżeli masz sprawę ważną nie polecam komunikacji przez komunikatory social media, gdyż nie zawsze informacje docierają, nie zawsze jest powiadomienie, ze ktoś do Ciebie napisał). To samo dotyczy wykonywania ważnych zadań typu układanie strategii dla firmy, wtedy zawsze telefon jest odstawiony, nie byłabym w stanie czegoś wykonać należycie, gdy co chwila dzwoni komórka.

 

 

Twoje zasady nie będą pasować każdemu klientowi, niektórzy będą kręcić nosem, ale to Twoja firma i Ty musisz wiedzieć, co dla Ciebie i twojego biznesu jest najlepsze. Mam znajomą, która otwierając swój biznes postanowiła, że nie będzie pracować w weekendy. Klienci burzyli się twierdząc, że to w weekendy ludzie mają najwięcej czasu, aby przyjść na szkolenie, ale ona skrupulatnie i kulturalnie wytłumaczyła, że w jej firmie weekendy są przeznaczone na odpoczynek i czas z rodziną. Powiedziała wtedy, że nikt jej nie odda czasu spędzonego ze swoją córką w soboty, nikt jej nie da tej radości niedzielnych poranków z kawą w ogrodzie. Życie jest jedno i to każdy z nas decyduje jak je przeżyje. I wiecie co? Klienci NAUCZYLI SIĘ, że w firmie mojej znajomej szkolenia są w tygodniu. I teraz każdy klient ma na to czas, potrafi tak sobie zorganizować życie, aby przyjść w środę na całodniowe szkolenie. Da się?, DA, ale nie wolno robić odstępstw! Powiem Ci więcej w tej chwili ta znajoma ma tylu klientów, że kilka miesięcy w roku spędza w ciepłych krajach, ładując akumulatory. To jest kwestia priorytetów i naszych zasad.

 

Podsumowując, trzymaj się własnych zasad i priorytetów, szanuj swój czas i żyj tak jak tego pragniesz. Pamiętaj, że prowadzenie firmy to nauka ogromnej cierpliwości, dlatego też praca nad sobą jest tu kluczowa, a wtedy krok po kroku dojdziesz do wymarzonego celu.

 

Pozdrawiam

Magda

ZOBACZ CO U MNIE NA INSTAGRAMIE

Instagram has returned invalid data.
Instagram has returned invalid data.

Copyright Magdalena Rorbach © 2018

×
×

Koszyk

# Type at least 1 character to search # Hit enter to search or ESC to close