Prawa marketingu, które każdy przedsiębiorca powinien poznać

 

Al Ries to amerykański praktyk marketingu, autor i współautor jedenastu książek z zakresu brandingu. Wraz  z Jackiem Troutem w 1972 wprowadził do świata marketingu pojęcie pozycjonowania. W 1999 roku został uznany za jedną ze 100 najbardziej wpływowych osób w dziedzinie PR w XX wieku. Wraz z Jakciem Troutem stworzył 22 niezmienne prawa marketingu, które każdy przedsiębiorca na świecie powinien poznać. Nie musisz zgadzać się z każdym punktem, ale wybierz dla siebie to, co jest Ci bliskie i zastanów się w jaki sposób  konkretne prawo może wpłynąć na rozwój twojej firmy. Oto one:

 

1. LEPIEJ BYĆ PIERWSZYM, NIŻ LEPSZYM

2. JEŻELI NIE MOŻESZ BYĆ PIERWSZY W DANEJ KATEGORII,TO WYBIERZ  KATEGORIĘ W KTÓREJ BĘDZIESZ PIERWSZY

3. LEPIEJ BYĆ PIERWSZYM W CZYJEJŚ ŚWIADOMOŚCI, NIŻ PIERWSZYM NA RYNKU

4. MARKETING JEST NIE JEST WALKĄ NA WYROBY,  ALE  WALKĄ NA ODBIERANIE ZJAWISK ZA POMOCĄ ZMYSŁÓW

5. NAJWAŻNIEJSZĄ KWESTIĄ W MARKETINGU JEST ZAWŁADNIĘCIE JAKIMŚ WYRAZEM W ŚWIADOMOŚCI
NASZYCH KLIENTÓW

6.JEDEN WYRAZ NIE POWINIEŃ W ŚWIADOMOŚCI POTENCJALNEGO KLIENTA KOJARZYĆ SIĘ
Z DWOMA FIRMAMI

7. STOSOWANA STRATEGIA ZALEŻY OD SZCZEBLA, KTÓRY ZAJMUJE TWOJA FIRMA  NA DRABINIE

8. W DŁUGIM OKRESIE NA RYNKU ŚCIGAJĄ SIĘ TYLKO „ DWA POTENTATY”

9. JEŻELI ZMIERZAMY DO DRUGIEGO MIEJSCA, TO NASZĄ STRATEGIĘ WYZNACZA TEN,
KTO ZAJMUJE PIERWSZE MIEJSCE

10.JEDNA KATEGORIA Z CZASEM ULEGA PODZIAŁOWI NA DWIE LUB WIĘCEJ

11. MARKETING PRZYNOSI WYNIKI DOPIERO PO DŁUŻSZYM CZASIE

12. ISTNIEJE NIEODPARTE DĄŻENIE DO CORAZ SZERSZEGO STOSOWANIA MARKI

13. TRZEBA COŚ POŚWIĘCIĆ, ABY COŚ ZDOBYĆ

14. KAŻDEJ WŁAŚCIWOŚCI, ODPOWIADA PRZECIWNA, SKUTECZNA WŁAŚCIWOŚĆ

( dla swoich marek należy szukać odmiennych nazw, różniących się od konkurencji)

15.POTENCJALNY KLIENT UZNAJE ZA ZALETĘ OTWARTE PRZYZNANIE SIĘ DO WINY

(szczerość na pierwszym miejscu)

16. W KAŻDEJ SYTUACJI ISTNIEJE TYLKO JEDNO ROZWIĄZANIE, KTÓRE PRZYNIESIE LICZĄCE SIĘ WYNIKI

17. NIE DA SIĘ PRZEWIDZIEĆ PRZYSZŁOŚCI, CHYBA ŻE SIĘ SAMEMU OPRACOWUJE PLANY KONKURENTÓW

18.SUKCES CZĘSTO PROWADZI DO AROGANCJI, A AROGANCJA DO KLĘSKI

19. NALEŻY OCZEKIWAĆ  NIEPOWODZENIA I GODZIĆ SIĘ Z NIM

20. SYTUACJA CZĘSTO WYGLĄDA INACZEJ, NIŻ TO PRZEDSTAWIA PRASA

21. SKUTECZNYCH PROGRAMÓW NIE TWORZY SIĘ NA PODSTAWIE CHWILOWEJ MODY,

ALE M.IN. NA PODSTAWIE TRENDU

22. POMYSŁ NIE RUSZY Z MIEJSCA BEZ DOSTATECZNYCH ZASOBÓW FINANSOWYCH

pozdrawiam

Magda

ZOBACZ CO U MNIE NA INSTAGRAMIE

Instagram has returned invalid data.
Instagram has returned invalid data.

Copyright Magdalena Rorbach © 2018

×
×

Koszyk

# Type at least 1 character to search # Hit enter to search or ESC to close