Mądrze zbuduj i zarządzaj swoją marką

 

Dysponując zwykłym rzeczami i niezwykłą wytrwałością możesz zbudować silną markę. Jeff Bezos twierdzi, że marka osobista to to, co inni mówią o Tobie, gdy wychodzisz z pomieszczenia. To w pewnym stopniu wrażenie, które po sobie pozostawiasz, ale również obietnica… jakości, profesjonalnej usługi, odpowiedzialnej współpracy.

 

Marka osobista to w pewnym stopniu rodzaj poznania siebie, zrozumienie swoich wyborów i poukładanie wartości.

Marka to świadomość własnych wyborów i doświadczeń, a przy tym spójna komunikacja.

 

 

Na odbiór twojej marki wpływa komunikacja, twoje zachowanie oraz wygląd. Jeżeli twoje  zachowanie nie jest spójne z wartościami, twoi odbiorcy od razu to wychwycą. W przypadku, gdy twój wygląd będzie niechlujny, niestaranny, obraz twojej marki będzie całkowicie zniekształcony. Nie chodzi o to, aby udawać kogoś, kim nie jesteś, lecz właśnie pokazywać autentyczność i być sobą od początku do końca.

Definiując markę powinieneś zadać sobie podstawowe pytania, które na pierwszy rzut wydają się banalne, ale jak już szukasz na nie odpowiedzi to nagle okazuje się, że potrzebujesz więcej czasu, aby sobie na nie odpowiedzieć.

-Kim jestem? Jaka jest moja zawodowa definicja?

-Dlaczego wybrałeś taki zawód? W jakim celu to robisz? ( okazuje się, że wiele firm nie wie, jaki jest ich cel firmy, jak zatem wykonywać coś dobrze?)

-Dlaczego robię to, co robię? Jaka jest moja misja?

–  Co Cię odróżnia od innych?

-Co robisz? Czym się zajmujesz? – tutaj powinieneś ułożyć sobie elevator pitch!

Co to jest elevator pitch? Pomyśl, że spotykasz w windzie na 10 piętrze człowieka, który jest twoim ulubionym przedsiębiorcą, człowiekiem sukcesu i masz dosłownie 2-3 minuty ( aż zjedziecie windą na parter) na przedstawienie swojej firmy.

Dosłownie w kilku zdaniach, w ciągu  kilku minut musisz nauczyć się przedstawiać swoją firmę, wydobywając kwintesencję z zaskakującym końcem.. tak, aby zaciekawić rozmówcę do tego stopnia, aby podtrzymał rozmowę. Taka forma elevator pitch idealnie przydaje się również na networkingach.  

 

 

Wyznacz cele w budowaniu marki

Budowanie marki to nie dążenie do sławy, czy występowania w TV, lecz coś zupełnie głębszego. Najważniejszym celem powinno być stworzenie marki, która jest benchmarkiem, czyli punktem odniesienia. Powinieneś wyznaczyć najwyższe standardy, tak, aby zawsze być marką pierwszego wyboru, by potencjalny  klient, nawet nie rozważał innej możliwości.

 

Jak to osiągnąć? POSTAW WYSOKO POPRZECZKI.

Przy tak dłużej konkurencji twoje wysokie standardy będą Cię wyróżniały. Spisz cele, które chcesz osiągnąć w ciągu najbliższych trzech lat, wyznaczając ramy czasowe i priorytety. Ustalając cele pamiętaj o zasadzie SMART, czyli powinny one być:

-konkretne- zrozumiałe

-mierzalne – abyś w procentach mógł zaznaczyć realizację celu

-osiągalne- mierz wysoko, ale w twoich granicach możliwości

-realne

-określone w czasie

Pamiętaj o tym, aby móc je zrealizować powinieneś do nich cały czas wracać, analizować, sprawdzać postępy.

Pomyśl, jakie umiejętności, doświadczenia i wiedzę powinieneś posiąść, aby w pełni zrealizować cele. Zastanów się również, czy są osoby wokół Ciebie, które mogą pomóc Ci wystartować- pytaj, rozmawiaj, poproś o pomoc.

Działaj konsekwentnie – nie wystarczy wszystko wiedzieć, czy wszystko spisać – trzeba wdrażać swoje cele w życie, małymi krokami, dzień po dniu. Bądź zdeterminowany, aby osiągnąć swój sukces.

 

Poznaj swoją konkurencję

Myślisz, że to Ciebie nie dotyczy? jesteś w błędzie, nie chodzi o to, aby kogoś naśladować, ale o to, aby być zupełnie inny, niż on. Będziesz konkurował  przede wszystkim o prawo do bycia marką pierwszego kontaktu.

Napisz, kto jest twoją konkurencją -musisz być tego świadomy, aby wiedzieć, w którym kierunku podążać. Powinieneś znać mocne i słabe strony konkurencji, kanały  jej komunikacji z klientem, co ją wyróżnia – tutaj odpowiedz sobie jaką Ty masz przewagę nad konkurencją? W czym jestem jedyny?

Pamiętaj, że budowanie marki trwa przez całe życie, nie wolno odpuszczać, nawet jeśli wydaje Ci się, że jesteś stabilny na rynku.

pozdrawiam

Magda

 

Jeżeli pragniesz poszerzyć wiedzę na temat budowania marki osobistej lub biznesowej zapraszam Cię serdecznie na szkolenia z BUDOWANIA MARKI W BRANŻY ZOOLOGICZNEJ lub na konsultację online, które pozwolą Ci usystematyzować wiedzę i rozwinąć skrzydła biznesu.

 

ZOBACZ CO U MNIE NA INSTAGRAMIE

Instagram has returned invalid data.
Instagram has returned invalid data.

Copyright Magdalena Rorbach © 2018

×
×

Koszyk

# Type at least 1 character to search # Hit enter to search or ESC to close