
Zacznijmy od samego początku, czyli, co to właściwe jest SEO?
SEO (Search Engine Optimization) jest to inteligentny proces, którego zadaniem jest zwiększenie pozycji strony internetowej w naturalnych wynikach wyszukiwania. Mówiąc prosto na moim przykładzie- chodzi o to, aby po wpisaniu fazy kluczowej w wyszukiwarkę np. Pet Copywriter, wyświetlała się u góry moja strona, dzięki temu mam większą szansę na odwiedziny witryny, czyli wzrost wejść i szybszy dostęp do potencjalnego klienta. Zazwyczaj tak jest, że wpisując słowo „klucz” w wyszukiwarkę odwiedza się kilka najbardziej popularnych stron, które wyświetlają nam się u góry.
Dzięki pozycjonowaniu strony, stajemy się „widzialni” dla innych, co zwiększa naszą popularność w sieci, a tym samym przyspiesza proces sprzedaży produktów. SEO przede wszystkim optymalizuje Twoją stronę internetową pod kątem wyszukiwarek.
W Polsce wyróżniamy dwa rodzaje SEO:
Tzw. działania on-site- których głównym cele jest poprawa elementów witryny zarówno dla użytkowników, a także wyszukiwarek. Głównym zadaniem jest doprowadzenie do spójności witryny do aktualnych wytycznych wyszukiwarek. W tej sytuacji treści na stronie WWW stanowią bardzo ważny element rankingowy dla wyszukiwarki Google.
Tzw. działania off-site – czyli pozyskiwanie dla witryny wartościowych linków z innych stron. Bardzo istotna tutaj jest tematyka, która wiąże się z pozycjonowanym serwisem.
Pamiętaj, że prowadzenie własnej, firmowej strony WWW to nic innego jak …matematyka. Wszystko ma swoje wyliczenia i znaczenie. O czym dokładnie mówię?
Jeżeli piszesz artykuł, liczą się przede wszystkim oryginalne treści, bez kopiowania z innych portali, ponieważ system internetowy od razu to sprawdzi i zaniży twoją pozycję. Dodatkowo, wszędzie się pisze się o stosowaniu fraz kluczowych, które oczywiście są bardzo ważne, ale bez przesady, jeżeli będą one pojawiać się za często w tekście, wyszukiwarki potraktują Cię jak spam. Nie zapomnij również o regularności wpisów na stronie, to także matematyka, rozpisanie co, kiedy, i w jakich ilościach, dzięki temu zbudujesz silne filary firmy. Każdy profesjonalny przedsiębiorca planuje działania na stronie na kilka tygodni do przodu, to czysta strategia marketingowa.
Jak zatem dobrze optymalizować treści, aby wyszukiwarki wznosiły nas na wyżyny?
Zaczynasz od tytułu, w którym możesz użyć „słowo kluczowe”. Nie skupiaj uwagi tylko na kwestiach technicznych, spójrz oczami swojego klienta, czyli odpowiedz sobie na pytanie jakie słowo wpisze mój klient w wyszukiwarkę, jak będzie szukał konkretnej pomocy/firmy?. Czasami są to zwykłe proste frazy, więc nie komplikujmy sobie życia 🙂 Następnie piszesz lead, czyli wstęp, który jest pierwszym i najważniejszym akapitem. Powinien on dać od razu wartość klientowi i zachęcić go do przeczytania całego tekstu- tutaj jest wręcz wskazane użycie słowa kluczowego. Po tym następuje treść właściwa, która powinna składać się z kilku akapitów, rozdzielonych nagłówkami. Taki tekst jest przede wszystkim przyjemny dla oka i łatwo się go czyta. W treści właściwej możemy użyć ok. 2-3 słów kluczy. Do całej prawidłowej kompozycji brakuje tylko grafiki/zdjęć i krótkiego treściwego zakończenia.
Przy tworzeniu odpowiedniego artykułu powinniśmy przede wszystkim wziąć pod uwagę wartość, którą chcemy przekazać swojemu czytelnikowi. Pamiętajmy, że w dobie Internetu, nie wystarczy „ coś„ napisać, lecz stworzyć treść, która w jakikolwiek sposób pomoże rozwiązać problem twojemu czytelnikowi, wtedy będziesz budował silną markę i żadna konkurencja nie będzie przeszkodą, ponieważ oryginalność będzie Cię wyróżniać.
pozdrawiam
Magda
# Type at least 1 character to search # Hit enter to search or ESC to close