Jak pisać nagłówki, które motywują do działania?

 

To, czy wejdziemy i przeczytamy artykuł zdecydowanie zależy od inspirującego nagłówka. Najczęściej widać to w gazetach, które, aż kipią od szałowych tytułów. W ostatnim czasie najgłośniejszy był chyba tytuł na słynnym Pudelku „Doda bawi się na imprezie z byłym mężem obecnej żony swojego byłego męża”. I choć wszyscy się z tego śmieją, jedno jest pewne- 90% osób weszło z czystej ciekawości, zastanawiając się o kogo w końcu chodzi 😉 Myślę, że takie właśnie było główne  zamierzenie autora. Nie ważne w jaki sposób, ważne, że tytuł przyciągnął ludzi i sprawił, że wszyscy o tym mówią… ba, a nawet piszą 😉

 

Tytuł w twoim artykule jest zdecydowanie najważniejszy. Musi on być wyrazisty, przykuwający uwagę, taki, aż będziesz miał to uczucie w środku- MUSZĘ KLIKNĄĆ W TEN LINK. Poniżej przedstawiam kilka wskazówek, które mogą pomóc w osiągnięciu większej ilości odsłon na stronie.

 

-STWÓRZ KONKRET- tutaj podam na przykładzie tytułu kursu Oli Budzyńskiej, czyli Pani Swojego Czasu.

„KURS ONLINE, CZYLI ZORGANIZUJ SIĘ W 21 DNI OD PODSZEWKI”

W  tytule zawarte są najważniejsze informacje dla klienta-kurs w wersji elektronicznej na temat organizacji od podstaw. I już wiemy czego dotyczy. Osoby zainteresowane klikają w link i przechodzą do szczegółów. Nagłówek jest prawdziwy i odnosi się bezpośrednio do tekstu.

Takie nagłówki typu:

5 rzeczy które musisz mieć w ……

Wszystko co musisz wiedzieć o ….

Jak usunąć……..

są najbardziej popularne i równie chętnie czytane, ponieważ zazwyczaj rozwiązują problem czytelnika.

 

-NAGŁÓWEK  W FORMIE ŻARTU-

Np. „ZABILI GO I UCIEKŁ”,  „ŚCIŚLE PSIAJNE”

Forma żartu, która od razu zaciekawia i sprawia, że chcemy więcej. Oczywiście wszystko powinno mieć swoją spójność, czyli jeżeli jesteś szanowanym profesorem piszącym artykuły na stronę dla lekarzy, to mimo wszystko lepiej użyć nagłówka „konkretu”, niż żartobliwego, ponieważ czytelnicy potraktują Cię niepoważnie.

 

-TAJEMNICZY TYTUŁ-

Np. “NAJSTRASZNIEJSZY HORROR TEGO ROKU -wchodzisz na własną odpowiedzialność!”

I znowu klik w link. Każdy fan mrożących krew w żyłach filmów, będzie zainspirowany takim tytułem i z chęcią zobaczy, o czym jest danym film.

 

-OSZUSTWO-

Nagłówek powinien tworzyć całość z tekstem i nie wprowadzać czytelnika w błąd. Niejednokrotnie widzisz tytuł serialu „Śmierć w 112 odcinku” klikasz i czytasz streszczenie: Jolanta leżała w stanie agonalnym, jednak po wielkich trudach udało jej się przezwyciężyć chorobę. Jola jednak nie umrze, zobaczymy ją w nowej serii odcinków już jesienią!.

No cóż – wszystkiego dobrego dla Joli i „brawo” dla autora tekstu 🙂

Kłamstwo ma krótkie nogi, drugi raz czytelnik nie wejdzie na ten portal, bo wie, że to oszustwo. Tytuł zaciekawia fana danego filmu, jednak tekst to czyste lanie wody.

 

Nagłówek jest filarem twojej czytelności. Bardzo istotna jest tutaj znajomość czytelników/ klientów do których kierujesz swój tekst. Podstawą jest dokładne poznanie Twojego odbiorcy, wtedy będziesz wiedzieć na jaką formę nagłówka możesz sobie pozwolić i co przyciągnie jego uwagę. Pamiętaj jednak, o tym, aby był on prawdziwy i  spójny z treścią artykułu.

 

Pozdrawiam

Magda

 

 

 

DOŁĄCZ DO GRUPY NA FB

POBIERZ BEZPŁATNY START UP DLA BIZNESU

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE WPISY

ZOBACZ CO U MNIE NA INSTAGRAMIE

  • Jedni pracują, aby inni mogli jeszcze spać z łapami do góry 😉 
#Wrocław już za chwilę się widzimy 😁
#happy #insta #woman #refleksja #goodday #polishgirl #mylife #malamutesofinstagram #instadog #alaskanmalamute #pieseł #malamut #pies
  • Moi drodzy dzisiaj KOŃCZY SIĘ PROMOCJA na szkolenia z zakresu rozwoju salonu groomerskiego -ostatnia szansa zakupu szkolenia w kwocie 99 zł, od jutra już cena standardowa! Serdecznie zapraszamy! www.magdalenarorbach.pl/sklep
#groomer #grooming #salon #psifryzjer #warszawa #psifryzjer #katowice #slask #sosnowiec #dabrowagornicza #sosnowiecłączy #SZKOLENIE #kurs #rozwoj #insta #psiafryzura #wroclaw #minskmazowiecki #biznes #salonGROOMERSKI #salonpiękności #dlapsow #fryzjerdlapsow  #kobieta #instawoman
  • A Ty na co czekasz ;)? Działaj tu i teraz, szkoda marnować bezcenny czas...
#cytat #doprzemyslenia #insta #firma #biznes #aforyzmy #BusinessPetAcademy #magdalenarorbachpl
  • Właśnie wystartowały nowe szkolenia! 😍😍😍 Szkolenie - ROZWIŃ SALON GROOMERSKI ORAZ SZKOLENIE ROZWIŃ FIRMĘ PETSITTERSKĄ już w ofercie❗
kup teraz w promocyjnej cenie!
Ze względu na jakość każdego szkolenia ilość miejsc ograniczona.
TYLKO do wyczerpania wejściówek❗❗❗
Zapraszamy serdecznie
WWW.MAGDALENARORBACH.PL
#WYDARZENIE #WROCLAW #SZKOLENIE #KURS #GROOMER #dogsofinstagram #doggrooming #psifryzjer #rozwinfirme #katowice #slask #warszawa #petsitter #psiopiekun
  • Kochani na szkolenie BUDOWANIE MARKI w branży zoologicznej w Katowicach zostało TYLKO 5 ostatnich miejsc - serdecznie zapraszamy 😁#magdalenarorbachpl #BusinessPetAcademy #groomer #catsitter #petsitter #slask #sosnowiec #dabrowagornicza #sosnowiecłączy #zootechnik #trenerpsow #behawiorysta #dietetykzwierzecy #kot #kocie #pies #hodowla #sklepzoologiczny #targi #zoologia #katowice #chorzow #zabrze #gliwice #szkolenie #lekarzweterynarii #legowiska
  • Niektórzy już majówkują🤔😁 #insta #alaskanmalamute #pieseł #malamut #instadog #malamutesofinstagram #dog #BusinessPetAcademy #magdalenarorbachpl #polskipies #doglife #pies #majowka #odpoczynek #regeneracja #relaks #jogin
Instagram did not return any images.

Copyright Magdalena Rorbach © 2018

×
×

Koszyk

# Type at least 1 character to search # Hit enter to search or ESC to close