Identyfikacja Wizualna Firmy

 

Na temat identyfikacji wizualnej firmy krążą wielkie opowieści.  Z kim nie rozmawiam z branży marketingowej, każdy ma inne zdanie na ten temat. Jedni uważają, że identyfikacja jest niezbędna, a drudzy, że to tylko wymyślony twór, dzięki którym agencje marketingowe biją ogromną kasę. Jak zatem jest naprawdę? Czy identyfikacja wizualna jest potrzebna? Zapraszam do artykułu.

 

Jedno jest pewne. Ty poprzez własną firmę opowiadasz swoją historię. W zależności od tego, jak bardzo zbliżysz się do klienta i wprowadzisz go w świat autentyczności i uczciwości, tak on z zaangażowaniem będzie kupował Twoje produkty/usługi i jeszcze polecał Twoją firmę innym osobom. Uważam, że w prowadzeniu biznesu najważniejsza jest prawda. Sama byłam oszukana przez znanego trenera, który obiecywał niesamowite szkolenie, a rzeczywistość była zupełnie inna- nie dość, że klapa totalna to jeszcze  lanie wody, a miał być tylko konkret. Takie działanie jest na raz. Nie rób tego.  Jeżeli działasz uczciwie, regularnie i spójnie budując coraz to szerszą bazę klientów, identyfikacja pomoże Ci wyróżnić się na tle konkurencji.

 

Co to jest identyfikacja wizualna firmy?

Jest to zbiór symboli oraz zachowań w firmie, w celu uzyskania czytelnego przesłania dla klientów. Dzięki identyfikacji wizualnej klienci będą kojarzyć Twoją firmę z konkretnym symbolem, kolorem lub działaniem.

 

 

Do podstawowych elementów identyfikacji wizualnej firmy zaliczamy:

-ogólną kolorystykę marki

-interesujące logo wraz z claimem

-unikalny projekt oraz wystrój wnętrza firmy

– spójny projekt wizytówek, teczek, materiałów reklamowych

– wygląd samochodów firmowych

-dress code pracowników

-wygląd strony internetowej

-opakowania produktów

 

Bardzo ważne są również elementy pozawizualne takie jak :

-obsługa klienta,

-formuła odpisywania na maile i odpowiadania na rozmowy telefoniczne

-zapachy

-dźwięk  wykorzystywany w firmie

 

Wszystko jednak zaczyna się od ustalenia tego, jaką markę kreujemy, dlatego tak istotne jest ustalenie misji firmy oraz wyznaczenie grupy docelowej. Dopiero teraz można tworzyć identyfikację wizualną, która składa się z najdrobniejszych szczegółów spójnych ze sobą. Warto pamiętać również o tym, że IWF jest procesem, a nie jednym działaniem. Na przestrzeni miesięcy, lat- twoja firma będzie ewoluować, zmieniać się, dlatego też wręcz wskazane jest, aby udoskonalać swoją identyfikację wizualną.

 

 

Przy tworzeniu identyfikacji ważne jest  stworzenie planu, dzięki któremu po kolei będziesz wdrażać kolejne kroki- nie musisz robić wszystkiego naraz. Najważniejsze to dobór odpowiedniej kolorystyki, logo, wizytówki. Na podstawie tych kreacji projektuje się kolejne.

Każdy element identyfikacji wizualnej firmy powinien być spójny z charakterem marki, dzięki temu twoja firma będzie docierać do tych klientów, którzy są targetem twojego biznesu.

Przy tworzeniu IWF warto wybrać profesjonalną firmę, która stworzy  taką ścieżkę wizualną, która od samego początku będzie ciekawa, chwytliwa, a przy tym oryginalna. Pamiętaj -możesz pokazać firmie marketingowej,  co Ci się podoba, ale sam projekt powinien być unikatowy, nie skopiowany.

Osobiście uważam, że warto stworzyć identyfikację wizualną,  która nada naszej firmie spójności wizualnej, a także odróżni nas od konkurencji. W dobie internetu, gdzie estetyka i piękno jest jak najbardziej na czasie, będziesz mógł pokazać swój biznes od najlepszej strony.

pozdrawiam

Magda

 

DOŁĄCZ DO GRUPY NA FB

POBIERZ BEZPŁATNY START UP DLA BIZNESU

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE WPISY

ZOBACZ CO U MNIE NA INSTAGRAMIE

  • Jedni pracują, aby inni mogli jeszcze spać z łapami do góry 😉 
#Wrocław już za chwilę się widzimy 😁
#happy #insta #woman #refleksja #goodday #polishgirl #mylife #malamutesofinstagram #instadog #alaskanmalamute #pieseł #malamut #pies
  • Moi drodzy dzisiaj KOŃCZY SIĘ PROMOCJA na szkolenia z zakresu rozwoju salonu groomerskiego -ostatnia szansa zakupu szkolenia w kwocie 99 zł, od jutra już cena standardowa! Serdecznie zapraszamy! www.magdalenarorbach.pl/sklep
#groomer #grooming #salon #psifryzjer #warszawa #psifryzjer #katowice #slask #sosnowiec #dabrowagornicza #sosnowiecłączy #SZKOLENIE #kurs #rozwoj #insta #psiafryzura #wroclaw #minskmazowiecki #biznes #salonGROOMERSKI #salonpiękności #dlapsow #fryzjerdlapsow  #kobieta #instawoman
  • A Ty na co czekasz ;)? Działaj tu i teraz, szkoda marnować bezcenny czas...
#cytat #doprzemyslenia #insta #firma #biznes #aforyzmy #BusinessPetAcademy #magdalenarorbachpl
  • Właśnie wystartowały nowe szkolenia! 😍😍😍 Szkolenie - ROZWIŃ SALON GROOMERSKI ORAZ SZKOLENIE ROZWIŃ FIRMĘ PETSITTERSKĄ już w ofercie❗
kup teraz w promocyjnej cenie!
Ze względu na jakość każdego szkolenia ilość miejsc ograniczona.
TYLKO do wyczerpania wejściówek❗❗❗
Zapraszamy serdecznie
WWW.MAGDALENARORBACH.PL
#WYDARZENIE #WROCLAW #SZKOLENIE #KURS #GROOMER #dogsofinstagram #doggrooming #psifryzjer #rozwinfirme #katowice #slask #warszawa #petsitter #psiopiekun
  • Kochani na szkolenie BUDOWANIE MARKI w branży zoologicznej w Katowicach zostało TYLKO 5 ostatnich miejsc - serdecznie zapraszamy 😁#magdalenarorbachpl #BusinessPetAcademy #groomer #catsitter #petsitter #slask #sosnowiec #dabrowagornicza #sosnowiecłączy #zootechnik #trenerpsow #behawiorysta #dietetykzwierzecy #kot #kocie #pies #hodowla #sklepzoologiczny #targi #zoologia #katowice #chorzow #zabrze #gliwice #szkolenie #lekarzweterynarii #legowiska
  • Niektórzy już majówkują🤔😁 #insta #alaskanmalamute #pieseł #malamut #instadog #malamutesofinstagram #dog #BusinessPetAcademy #magdalenarorbachpl #polskipies #doglife #pies #majowka #odpoczynek #regeneracja #relaks #jogin
Instagram did not return any images.

Copyright Magdalena Rorbach © 2018

×
×

Koszyk

# Type at least 1 character to search # Hit enter to search or ESC to close