Co to jest PIXEL FACEBOOKA i jak go zainstalować?

 

W dzisiejszych czasach firma powinna być tam, gdzie są nasi teraźniejsi lub przyszli klienci. Nie powinniśmy się ograniczać tylko do strony WWW lub tylko do Fanpaga firmowego – te dwie kwestie powinny być ze sobą spójne i wspólnie budować naszą społeczność.

 

PIXEL FACEBOOKA, który ma jeszcze inne określenia, takie jak pixel,  pixel śledzący, tracking pixel, łączy stronę internetową z naszym kontem na facebooku. Pixel zbiera informacje o wszystkich użytkownikach Facebooka, którzy odwiedzili naszą stronę. Pozyskuje on informacje o każdej osobie i wie jakie podstrony, czy też oferty,  ona przeglądała. Stąd właśnie możemy się dowiedzieć jakie zainteresowania ma osoba odwiedzająca naszą witrynę. Sam facebook gromadzi mnóstwo informacji o  naszych potencjalnych klientach, wie, gdzie te osoby pracują, co lubią, czym się interesują oraz czy lubią robić zakupy online i ile pieniędzy na nie wydają.

Niesamowite prawda?  Sami teraz widzicie, że podłączenie pixela facebooka pod naszą witrynę jest wielką dla nas korzyścią- można trafić idealnie w gusta naszych klientów i łatwiej do nich dotrzeć.

 

 

 

Jak zainstalować PIXEL FACEBOOKA ?

W przypadku, kiedy korzystamy z  WordPressa możemy użyć wtyczki, np. “Pixel Cat” lub zainstalować go krok po kroku, tak jak poniżej. Do dzieła!

 

  • Na początek przechodzimy do menadżera reklam Facebooka, dostępnego tutaj- menadżer reklam
  • Rozwijamy menu, klikając na trzy kreski w lewym górnym rogu i wybieramy opcję „Piksele”
  • Następnie kliknij na przycisk „Utwórz piksel”, wybieramy swoje konto reklamowe i zatwierdzamy.

 

Możemy teraz zainstalować kod piksela na swojej stronie. Powinno się w tym momencie pokazać okno o tytule „Zainstaluj kod piksela”. Wybieramy opcję „Skopiuj i wklej kod”. Widać  teraz instrukcję instalacji.

Pojawiają się dwa komunikaty – pierwszy- nie zmieniaj kodu (może to spowodować błędy),

I drugi mówi o tym, gdzie należy ten kod wkleić, ale najpierw kopiujemy kod.

Skopiowany kod należy wkleić do kodu HTML naszej strony internetowej.

Jeżeli używasz WordPressa, wejdź do ustawień swojego szablonu w panelu administracyjnym WordPressa i znajdź  tam miejsce, gdzie będzie można edytować nagłówek strony (Header options). Musi tam być miejsce na wklejenie kodu JavaScript (może to być również  oznaczone jako Custom JavaScript albo Custom JS), który pojawi się na każdej podstronie w sekcji <head>. Wklejamy tam kod swojego piksela, skopiowany z Facebooka. Jeżeli posiadamy już wklejony tam kod statystyk Google Analytics to nie usuwamy go tylko kod piksela wklejamy poniżej.

 

 

W przypadku, gdy chcemy sprawdzić, czy  udało się prawidłowo wkleić kod, to wchodzimy na swoją stronę, następnie prawym przyciskiem myszy klikamy w puste miejsce na stronie i z menu, które się rozwinie wybieramy opcję „Pokaż źródło dokumentu”. Pokaże Ci się teraz kod Twojej strony. Odnajdź w nim swój kod piksela, jeżeli jest po nim zamykający znacznik </head> wszystko jest prawidłowo.

Jeżeli nie korzystasz z WordPressa czasem łatwiej jest po prostu poprosić o pomoc osobę, która wykonywała Twoją stronę,  ponieważ może się okazać, że należy wyedytować ręcznie w edytorze HTML plik odpowiedzialny za wyświetlanie nagłówka Twojej strony.

Pixel facebooka można idealnie wykorzystać do tworzenia lejków sprzedażowych, o których mówię na swoim szkoleniach „Efektywny Biznes – w branży zwierzęcej”. Dzięki instalacji pixela pogłębiasz u Klientów chęć skorzystania z Twoich produktów lub usług. Możliwości są nieograniczone. Zdecydowanie warto go zainstalować!

 

Pozdrawiam

Magda

 

DOŁĄCZ DO GRUPY NA FB

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE WPISY

ZOBACZ CO U MNIE NA INSTAGRAMIE

Instagram did not return a 200.
Instagram did not return any images.

Copyright Magdalena Rorbach © 2018

×
×

Koszyk

# Type at least 1 character to search # Hit enter to search or ESC to close