20 pomysłów na promocję pet biznesu

 

Wiele firm, choć ma wspaniałe jakościowo produkty nie wie, jak dotrzeć z nimi do swojego klienta. Nie każda startująca firma posiada również pulę finansową na reklamy, czy wielkie bilbordy. Jak zatem dać się poznać?  Gdzie promować swoją firmę, aby ludzie o niej usłyszeli? Tego dowiecie się w dzisiejszym artykule. Zapraszam.

 

“Prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt, poza nami nie wie, co robimy”. Stuart Henderson

 

Aby zaistnieć, musisz zacząć się pokazywać. To jest pierwsza i najważniejsza zasada biznesu- nawiązywanie kontaktów poprzez targi, konferencje, szkolenia, kursy, zbiórki miejskie na rzecz Stowarzyszeń, Schronisk, warsztaty itd. Pamiętaj, że nie chodzi tu tylko, abyś poprzez takie wydarzenia sprzedał swój produkt, ale skup uwagę na pozostałych osobach, które biorą udział w konkretnym wydarzeniu. Są to często przedstawiciele portali, gazet, telewizji, wielkich firm branżowych. Podejdź, porozmawiaj, daj wizytówkę, umów się na spotkanie.

 

 

A w jaki sposób możesz dać się poznać? Poniżej przedstawiam 20 pomysłów na promocję pet firmy.

 

  1. Znajdź 5 blogerów, o dużym zasięgu, którzy działają, tak jak Ty w branży zwierzęcej i kierują swoje usługi do tej samej grupy docelowej- nawiąż z nimi współpracę ( forma wywiadu, wpisu gościnnego)

 

2. Wybierz się do Empiku i wypisz wszystkie gazety branżowe. Zastanów się z którymi chciałbyś nawiązać współpracę- napisz do nich.

 

3.  Odezwij się do osób/klientów z którymi dobrze Ci się współpracowało- poproś ich o referencje, które umieścisz na swojej stronie WWW- to wzbudzi zaufanie klienta.

 

4.  Znajdź kilka osób z Twojej branży na rynkach zagranicznych i zastanów się co oni takiego robią, czego Ty nie robisz. Niech będą inspiracją do działania.

 

5. Zastanów się z jakich form promocji nigdy nie korzystałeś- może ulotki, google awords, reklama w menagerze reklam  Facebooka i skorzystaj z tego.

 

6. Uaktualnij swoje profile społecznościowe i stronę WWW- dodaj nowe zdjęcia, klienci lubią, gdy się coś dzieje.

 

7. Sprawdź, czy w okolicy są jakieś darmowe wydarzenia, spotkania branżowe  na które możesz się wybrać.

 

8. Skorzystaj z udziału w spotkaniach Wielkiej Wymiany Kontaktów organizowanej w całej Polsce,  na której łapiesz znajomości i wymieniasz się wizytówkami.

 

9. Pomyśl z kim chciałbyś wejść we współpracę i zadzwoń do tej firmy, napisz meila, przedstaw się jako człowiek, a nie tylko biznesmen.

 

10. Stwórz dla stałych klientów rabaty, gratisy, niech poczują się wyróżnieni i docenieni przez Ciebie.

 

11. Nawiąż współpracę z osobami (nie z branży zwierzęcej) np. jeżeli jesteś groomerem, a w pobliżu jest fryzjer, kosmetyczka-   stwórzcie wspólny rabat/ofertę- Klientka idzie na maseczkę, a jej pupil ma spa u groomera -takie 2 w 1 ;).

 

 

12. Poszukaj autorów książek branżowych i spytaj, czy byłaby możliwość zamieszczenia reklamy w kolejnej, nowej książce lub nowym wydaniu- dotrzesz do bardzo dużej ilości odbiorców.

 

13. Wypisz święta,  interesujące dni z branży zwierzęcej np. Międzynarodowy Dzień Psa i daj klientom w tym dniu duży rabat. Pamiętaj, aby już dużo wcześniej informować o tym, że w dniu…. .. Będzie super promocja na zakupy w twoim sklepie.

 

14. Poproś znajomych, przyjaciół, aby dodali ( swoich znajomych) do Twojego fanpage na Facebooku. Dziesięciu nie będzie zainteresowanych, a 2 stwierdzi, że to jest to, czego szukali- i jeszcze polecą Cię innym. Nie bój się prosić o pomoc.

 

15. Wypisz 10 tytułów artykułów, które będą przydatne i wartościowe dla Twojego klienta i zaprezentuj je serwisom branżowym, w których mógłbyś 1-2 razy w miesiącu publikować posty gościnne. Pokażesz się od strony specjalisty ( np. behawiorysta) i wypromujesz jednocześnie swój biznes.

 

16. Bądź sponsorem, patronem medialnym sportów zwierzęcych, konferencji, targów, wystaw. Twoja reklama będzie w każdej broszurze, a także na banerach, czy roll upach- w ten sposób dotrzesz do nowych odbiorców.

 

17. Twórz regularne posty na Facebooka i Instagrama- zaproś klientów do wysyłania zdjęć w obrożach, czy szelkach, które uszyłeś, dzięki temu pokażesz swój produkt, a jednocześnie zachęcisz czytelników do komentowania. Spytaj ich również, jaki nowy wzór chcieliby na szelkach, czy obroży itp. (ps. ja się zakochałam w wielorybkach na błękitnej smyczy i obroży- mój srebrny malamut wygląda w nich pięknie i często ludzie nas zaczepiają i pytają o smycz, a ja polecam tą firmę z czystym sumieniem)

 

18. Poszukaj grup w social mediach, które tworzą twoją grupę docelową i dołącz do nich.  Często na takich grupach ludzie szukają konkretnych produktów lub są dni ( tak jak u mnie na grupie Z  MALAMUTEM PRZEZ POLSKĘ, gdzie w środy można reklamować swój produkt/ usługę/ Organizację itp.)

 

19. Sprawdź, co dzieje się na Instagramie pod hashtagami z Twojej branży  np. #pies, #artykulydlazwierzat–obserwuj osoby,  które najczęściej używają takich hashtagów, nawiąż rozmowę.

 

20. Pomyśl, czy jest w Twoim mieście  jakieś miejsce kulturowe, gdzie są różne wydarzenia, koncerty, czy spotkania autorskie. Nawiąż współpracę. Spytaj o zawieszenie plakatu, banneru, czy postawienie roll upu- zrób coś, czego do tej pory nie robiłeś- w ten sposób dotrzesz do nowych klientów.

 

Pamiętaj, że pomysły podsunięte powyżej są dla wszystkich zawodów branży zwierzęcej,  dopasuj najlepsze do siebie i działaj. Nie czekaj. Biznes to przede wszystkim relacje z drugim człowiekiem. Nie bój się opowiadać swojej historii. Powodzenia.

 

Magda

 

 

 

 

 

DOŁĄCZ DO GRUPY NA FB

POBIERZ BEZPŁATNY START UP DLA BIZNESU

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE WPISY

ZOBACZ CO U MNIE NA INSTAGRAMIE

  • Jedni pracują, aby inni mogli jeszcze spać z łapami do góry 😉 
#Wrocław już za chwilę się widzimy 😁
#happy #insta #woman #refleksja #goodday #polishgirl #mylife #malamutesofinstagram #instadog #alaskanmalamute #pieseł #malamut #pies
  • Moi drodzy dzisiaj KOŃCZY SIĘ PROMOCJA na szkolenia z zakresu rozwoju salonu groomerskiego -ostatnia szansa zakupu szkolenia w kwocie 99 zł, od jutra już cena standardowa! Serdecznie zapraszamy! www.magdalenarorbach.pl/sklep
#groomer #grooming #salon #psifryzjer #warszawa #psifryzjer #katowice #slask #sosnowiec #dabrowagornicza #sosnowiecłączy #SZKOLENIE #kurs #rozwoj #insta #psiafryzura #wroclaw #minskmazowiecki #biznes #salonGROOMERSKI #salonpiękności #dlapsow #fryzjerdlapsow  #kobieta #instawoman
  • A Ty na co czekasz ;)? Działaj tu i teraz, szkoda marnować bezcenny czas...
#cytat #doprzemyslenia #insta #firma #biznes #aforyzmy #BusinessPetAcademy #magdalenarorbachpl
  • Właśnie wystartowały nowe szkolenia! 😍😍😍 Szkolenie - ROZWIŃ SALON GROOMERSKI ORAZ SZKOLENIE ROZWIŃ FIRMĘ PETSITTERSKĄ już w ofercie❗
kup teraz w promocyjnej cenie!
Ze względu na jakość każdego szkolenia ilość miejsc ograniczona.
TYLKO do wyczerpania wejściówek❗❗❗
Zapraszamy serdecznie
WWW.MAGDALENARORBACH.PL
#WYDARZENIE #WROCLAW #SZKOLENIE #KURS #GROOMER #dogsofinstagram #doggrooming #psifryzjer #rozwinfirme #katowice #slask #warszawa #petsitter #psiopiekun
  • Kochani na szkolenie BUDOWANIE MARKI w branży zoologicznej w Katowicach zostało TYLKO 5 ostatnich miejsc - serdecznie zapraszamy 😁#magdalenarorbachpl #BusinessPetAcademy #groomer #catsitter #petsitter #slask #sosnowiec #dabrowagornicza #sosnowiecłączy #zootechnik #trenerpsow #behawiorysta #dietetykzwierzecy #kot #kocie #pies #hodowla #sklepzoologiczny #targi #zoologia #katowice #chorzow #zabrze #gliwice #szkolenie #lekarzweterynarii #legowiska
  • Niektórzy już majówkują🤔😁 #insta #alaskanmalamute #pieseł #malamut #instadog #malamutesofinstagram #dog #BusinessPetAcademy #magdalenarorbachpl #polskipies #doglife #pies #majowka #odpoczynek #regeneracja #relaks #jogin
Instagram did not return any images.

Copyright Magdalena Rorbach © 2018

×
×

Koszyk

# Type at least 1 character to search # Hit enter to search or ESC to close